Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 325 / 19. 6. 2018

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 325 / 19. 6. 2018

POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na tiskani oglas / veliki zunanji plakat "Vas na sliki kaj zmoti? Nas tudi. Nujno potrebujeta novo kuhinjo!", oglaševalca Kuhn'ca d.o.o. iz Maribora. Oglas je bil objavljen na pročelju Kavarne Q v Mariboru. Pritožnik meni, da oglaševanje neresnično in nedostojno in kot tak v nasprotju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
  • Na oglasu sta upodobljena dva moška, ki se poljubljata, besedilo oglasa pa se glasi "Vas na sliki kaj zmoti? Nas tudi. Nujno potrebujeta novo kuhinjo.". Na prvi pogled se zdi, da oglas oglašuje ponudbo kuhinj, vendar pritožnik ocenjuje, da gre za prikrit način oglaševanja / spodbujanja homoseksualnosti. Meni, da je skriti namen oglasa usmerjati mladino v drugačno smer. Zato meni, da je oglas neresničen, saj namen oglaševanje ni jasno in lahko razumljiv.
  • Vlagatelj pritožbe udi ocenjuje, da je oglas nedostojen, ker prikazuje nenaravno zadevo, ki lahko povzroči pri normalnem človeku slabost, slabo voljo. Oglas je objavljen na pročelju, ki je obrnjeno proti šoli. Otroci morajo to gledati skozi vso leto. 
  • Ob tem se sprašuje, ali sledi oglas, v katerem bosta upodobljena gospoda en za drugim, besedilo pa se bo glasilo "Vas moti kaj? Nas tudi. Potrebujeta novo spalnico."
  • Pritožnik doda, da ni homofob, vendar ga prikrito reklamiranje drugačnosti in posiljevanje naše mladine in celotne okolice s takimi zadevami moti. Zato je pritožbo naslovil najprej na župana in kavarno. Na MOM so mu svetovali, da se obrne na Oglaševalsko razsodišče.

 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba Kuhn'ca iz Maribora, v svojem odgovoru pritožbo zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
  • Menijo, da gre pri pritožniku za veliko mero nestrpnosti do sebi neenakih, za nesprejemljivo homofobijo in tudi za nepoznavanje oglaševalskih zakonitosti.
  • Prepričani so, da je oglas zelo resničen, popolnoma naraven in ne vsebuje nobenih prikritih ali zlonamernih sporočil. Prav tako zavračajo očitke spodbujanja pedofilije, saj le-ta s homoseksualnostjo nima ničesar skupnega.
  • Menijo, da so očitki o kršitvi določil 2. in 7. člena SOK zaradi domnevne nedostojnosti v celoti neutemeljena, saj oglas nikogar ne žali ali podcenjuje, nikogar ne straši ali diskriminira.
  • Oglaševalec se zaveda, da je oglas za našo družbo morda nenavaden. In prav to dejstvo ocenjuje kot obsojanja vredno. Živimo v 21. stoletju v državi, kjer smo po ustavi in zakonu vsi enaki, ne glede na raso, spol, narodnost, versko ali politično prepričanje in tudi ne glede na spolno opredeljenost.
  • Oglaševalec pričakuje, da bo Razsodišče v Razsodbi pritožnika in javnosti podučilo o strpnosti in spoštovanju sočloveka, o meji med osebnim neodobravanjem in širjenjem nestrpnosti in sovraštva.

 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
 
Člen 2 DOSTOJNOST 

2.1.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin. 

2.2
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja.
Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi. 

2.3.
Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. 

2.4.
Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

Člen 4 RESNIČNOST 

4.1. 
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije. 

4.2. 
Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako. 

4.3.
Oglaševalci lahko izrazijo svoje mnenje o čemer koli, tudi o lastnostih ali zaželenosti svojih izdelkov, a le pod pogojem, da je jasno, da izražajo svoje mnenje in ne dejstev. Trditve, ki presegajo subjektivna mnenja, so predmet dokazljivosti, kakor je opredeljeno v 5. členu. 

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 

7.1. 
Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 

 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. junija 2018 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena.
 
O b r a z l o ž i t e v:
 
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ne prepozna elementov kakršnekoli nedostojnosti ali elementov v nasprotju z določili kodeksa, ki zavezujejo k odgovornemu odnosu do družbe in posameznikov zgolj zaradi upodobitve dveh istospolno usmerjenih oseb, ki se poljubljata.
 
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!