Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 324 / 19. 6. 2018

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 324 / 19. 6. 2018

POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje dvosobnih stanovanj v Račah pri Mariboru, oglaševalca Century 21 Maribor City, C-Nep Agencija d.o.o.
(nepremičninska posrednika Martin Anžel in Amadej Miklošič) vsaj na spletnih mestih www.nepremicnine.net ter na spletnem mestu oglaševalca www.c21.si. Pritožnica meni, da so z objavo oglasov tudi po tem, ko le-ta niso bila več na voljo, kršili določila 15. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Pritožbo je širše utemeljila, kot sledi.
  • Marca 2018 je zasledila oglase za dvosobna stanovanja v Račah na spletnem mestu www.nepremicnine.net, na podlagi oglaševanja se je zanimala za nakup. Čeprav je bilo oglasov za dvosobna stanovanja na tej lokaciji veliko, so ji ob klicu posredniki pojasnili, da so vsa dvosobna stanovanja že prodana. Ponudili pa so ji večja in manjša. 
  • Že takrat je oglaševalca opozorila, da je oglase v primeru ko 2-sobnih stanovanj ni več na voljo, oglaševanje potrebno nemudoma umakniti, saj gre sicer za zavajanje potrošnikov. Kar so naslednji dan tudi storili. 
  • 8. maja 2018 je ponovno spremljala ponudbo na lastnem spletnem mestu oglaševalca www.c21.si in ponovno zasledila ponudbo 2-sobnih stanovanj v Račah. 
  • Ko je poslala povpraševanje, je ponovno prejela odgovor, da so vsa stanovanja prodana in ponudbo za enosobna in 3-sobna. 
  • Zato ocenjuje, da oglaševalec z oglaševanjem dvosobnih stanovanj, ko le-ta niso na voljo, krši določila 15. člena kodeksa o razpoložljivosti izdelkov.
 
 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba C-NEP Agencija, Century 21, v svojem odgovoru pojasnjuje navedbe v pritožbi.
  • Prodajo stanovanj v novogradnjah v Račah oglašujejo na spletnih mestih www.c21.si, www.nepremičnine.net ter www.bolha.com. Oglasi na spletnem mestu c21.si se ustrezno popravijo ali umaknejo takoj, ko se zgodi kakšna koli za potrošnika relevantna sprememba (cena, pogoji prodaje) ali ko se oglaševana nepremičnina proda. Na drugih dveh portalih, kjer oglašujejo, pa lahko občasno pride do kakšnega dneva zamika zaradi tehnike in pristopa k ažuriranju sprememb.
  • Najhitreje se spremembe dogajajo pri novogradnjah (npr.: rezervacija stanovanja, ki se nato čez nekaj dni sprosti), zato se oglasi umikajo in ponovno objavljajo. 
  • Običajno isto stanovanje oglašujejo vsi naši posredniki, ker imajo na ta način vsi možnost za prodajo, so pa dolžni vsak zase oglase sproti ažurirati. 
  • V evidenci podjetja smo zasledili dve stranki, ki sta v času, na katerega se pritožba nanaša, povpraševali po 2-sobnih stanovanjih v Račah. Stranki, s katero je komunikacija potekala po e-pošti, je bilo ponujeno drugačno dvo-sobno stanovanje (brez balkona) in tri-sobno stanovanje. Dogovorili smo tudi, da jo bomo obvestili, v kolikor se katero od 2 sobnih stanovanj z balkoni sprosti. Z drugo stranko je komunikacija potekala telefonsko in ni sledljiva.
 
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 15  RAZPOLOŽLJIVOST IZDELKOV

15.1. 
Oglaševalci morajo biti sposobni zadovoljiti vsako razumno povpraševanje, ki ga je ustvarilo njihovo oglaševanje. Če se pokaže, da izdelka ni na voljo v zadostni količini, morajo oglaševalci takoj popraviti ali umakniti vse nadaljnje oglaševanje. 

15.3. 
Oglaševalci ne smejo uporabljati tehnike oglaševanja in prodaje, pri kateri na prodajnem mestu kupcu oglaševani izdelek ni na voljo in se mu ponudi nadomestni izdelek. 
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo  24. maja in 19. junija 2018 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba je utemeljena.
 
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da zagotovi ažurnost ponudbe, še zlasti na lastnem spletnem mestu.
 
O b r a z l o ž i t e v:
 
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da pristop k oglaševanju na spletnem mestu www.C21.si krši določila 15.1. in 15.3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Razsodišče ugotavlja, da oglaševalec na lastnem spletnem mestu oglašuje stanovanja tudi v obdobju, ko ve, da so le-ta rezervirana ali prodana, ne da bi to na oglasu ustrezno označil. Člen 15.3. pa  jasno in nedvoumno določa: "Oglaševalci ne smejo uporabljati tehnike oglaševanja in prodaje, pri kateri na prodajnem mestu kupcu oglaševani izdelek ni na voljo in se mu ponudi nadomestni izdelek.". Tako iz pritožbe in odgovora oglaševalca je razvidno, da ne gre za enkratno nerodnost.
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!