Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 39.40.41/2.7.1999
PRITOŽBA:
Potrošnik je vložil pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi treh TV oglasov za testenine oglaševalca Mlinotest, ki jih je izdelala oglaševalska agencija Futura. V pritožbi se navaja, da je za otroke škodljiv prikaz otrok, ki se igračkajo s hrano, ter da je učinek oglasov na otroke z vidika vzgoje in odnosa do hrane katastrofalen, še posebej glede na pomanjkanje hrane v nekaterih delih sveta.
ODGOVOR:
Oglaševalec in oglaševalska agencija sta v odgovoru navedla, da so TV oglasi namenjeni starejšim ciljnim skupinam in da se predvajajo večinoma v večernem času in le izjemoma v popoldanskem, da je bila cilj oglasov v šaljivem in igrivem tonu, s toplim humorjem spodbuditi uživanje v dobri hrani ter pokazati, da so Mlinotestove testenine hrana, ki ji je kreativnost in raznolikost imanentna. V odgovoru se tudi navaja, da otroci v oglasih ob dobri hrani uživajo, je ne zaničujejo, ne mečejo po tleh, niso videti izbirčni, neješči, žalostni, tečni, nikomur ne nagajajo, temveč nasprotno, na hrano so zelo pozorni.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče primer obravnavalo dne 2. julija 1999 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da sporni TV oglasi niso v neposrednem nasprotju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Kljub temu Oglaševalsko razsodišče oglaševalcu in oglaševalski agenciji priporoča, da oglasa "katapult" in "pralni stroj" predvaja v poznejših terminih, ker obstaja možnost, da navedena oglasa v določenem delu javnosti lahko vzpodbudita za socialno okolje neprimerno obnašanje.
Oglaševalsko razsodišče