Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 38/2.7.1999
PRITOŽBA:
Potrošnik je vložil pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi neposredne pošte za Ciciklub oglaševalca Mladinska knjiga založba. V pritožbi se navaja, da so otroci prejeli osebno naslovljeno neposredno pošto ter da predstavlja nagovor otrok "V Ciciklubu je vse ceneje, zato se bo tvoj (slika: hranilnik) redil vsak mesec." zavajanje najmlajše skupine kupcev.
SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 12: OTROCI IN MLADOSTNIKI
Posebno pozornost je potrebno posvetiti kreiranju in širjenju sporočil, ki so namenjena mladoletnikom ali tistim, v katerih mladoletniki nastopajo kot igralci ali manekeni. Oglaševalska sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih izkušenj. V sporočilih ni dovoljeno uporabljati direktnih apelov na nakup, razen v primeru, če gre za izdelke, ki jih zanimajo in se lahko pričakuje, da si jih bodo lahko tudi privoščili. …
ODGOVOR:
Oglaševalec v odgovoru navaja, da so v Ciciklubu predstavljene knjige cenejše od knjig v redni prodaji, da izpeljava "…zato se bo tvoj hranilnik redil vsak mesec." pa predstavlja metaforo, s katero so želeli otrokom povedati, da lahko s članstvom v Ciciklubu starši prihranijo kar nekaj denarja, ki bi ga sicer namenili za (dražji) nakup knjig v redni prodaji, prihranjen denar pa lahko namenijo otroku, ki ga potem da v svoj hranilnik. V odgovoru se tudi navaja, da oglaševalec računa na pomoč in razlago staršev v primeru, če otrok takšne metafore ne razume. Oglaševalec se tudi opravičuje tistim, ki sporočila niso razumeli na tak način.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 2. julija 1999 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da tekst oglaševalskega sporočila v obliki neposredne pošte prenaša pogoje komercialne ponudbe Cicikluba. Komercialna ponudba zahteva nakup vsaj enega izdelka vsak mesec, zato Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je trditev "V Ciciklubu je vse ceneje, zato se bo tvoj (slika: hranilnik) redil vsak mesec." zavajajoča za ciljno skupino otrok. S tem je bil kršen 12. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki namenja še posebno pozornost oglaševanju, namenjenemu otrokom.
Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da takoj spremeni sporni del teksta oglaševalskega sporočila in ga uskladi z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče tudi opozarja na sporno uporabo osebnih podatkov prejemnikov neposredne pošte in oglaševalca poziva, da upošteva določila Zakona o varstvu osebnih podatkov.
Oglaševalsko razsodišče