RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 301 / 28. 6. 2017
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Hofer trgovina, ki se nanaša na oglaševanje alkoholnih pijač, ki presegajo 15 volumenskih odstotkov alkohola na spletnem mestu družbe LIDL Slovenija (www.lidl.si/sl/novo-v-.htm?action=showDetail&id=34779 ter www.lidl.si/sl/novo-v-.htm?action=showDetail&id=34778) vsaj tudi 12.6.2017.
Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da objave / oglaševanje kršijo določila 19. Člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) in predlaga Razsodišča, da oglaševalca javno pozove k prenehanju oglaševanja.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, družba LIDL Slovenija, v svojem odgovoru pritožbo navaja:
- izdelki (žgane pijače) so res bili objavljeni na spletni strani, a smo jih takoj po opozorilu na ugotovljeno nepravilnost odstranili;
- do objave je prišlo po pomoti, v želji po informiranju o dopolnitvi ponudbe, nikakor pa ne po oglaševanju alkoholnih pijač;
- objavljeni izdelki so bili opremljeni z obvestilom ministrstva: “Minister za zdravje opozarja: "Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju!"”;
- ravno tako se kategorija spletne strani, kjer so izdelki bili objavljeni, ni oglaševala;
- eno izmed temeljnih vodil delovanja družbe LIDL Slovenija je dosledno spoštovanje zakonskih predpisov in pa zaupanje kupcev v družbo LIDL Slovenija, zato nam nikakor ni v interesu kršenje zakonodaje, tako zaradi načela skladnega poslovanja, kot odgovornosti do naših kupcev;
- kot članu SOZ pa nam je spoštovanje oglaševalskega kodeksa nadvse pomembno.
Storjeno napako obžalujemo in smo jo nemudoma odpravili, hkrati pa smo sprejeli tudi vse ustrezne ukrepe, da do podobne napake v prihodnje ne bo več prišlo.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 19 ALKOHOLNE PIJAČE
19.1.
Oglaševanje alkoholnih pijač je dovoljeno le v primerih in pod pogoji, kot so opredeljeni v veljavnih predpisih.
19.2.
Oglaševanje alkoholnih pijač, ki presegajo 15 volumenskih odstotkov alkohola, je prepovedano.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 28. junija in 2017 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je predmet pritožbe, ugotavlja, da le-to ni v skladu z določili 19.1., in 19.2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Z objavo novosti v ponudbi je oglaševalec oglaševal produkt, katerega oglaševanje je eksplicitno prepovedano.
Oglaševalsko razsodišče sankcije ni izreklo, ker je oglaševalec po prejemu pritožbe oglaševanje takoj umaknil in zagotovil, da se ne bo ponovilo.
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica