Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 35/31.5.1999
PRITOŽBA:
Dne 18. 5. 1999 je Pavel Rupar kot župan in poslanec Državnega zbora RS vložil pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi oglasa podjetja Demark, objavljenem v mediju Gorenjski glas dne 14. 5. 1999. Vlagatelj pritožbe navaja, da je oglas v obliki osmrtnice žaljiv ter da ga je močno prizadel.
ODGOVOR:
Podjetje Demark, ki je izdelalo in naročilo objavo oglasa, v odgovoru navaja, da so se z akcijo želeli zaščititi pred nadaljnjo gospodarsko škodo in kratenjem dobrega imena s strani občine Tržič, ter da so bila izhodišča donatorske akcije: akcija mora biti poceni, preplaviti mora celo Slovenijo, z namenom vzbuditve zanimanja pri medijih mora biti šokantna, ne sme biti škodljiva podjetju Demark, pravno mora biti 100% premišljena, medije in javnost mora pričeti zanimati, kako Pavel Rupar nagaja podjetju Demark.
Medij Gorenjski glas v odgovoru navaja, da je bil sporni oglas objavljen kot komercialni oglas v skladu z Zakonom o javnih glasilih ter da je iz razporeda strani, paginacije, vsebine in oblikovalske rešitve jasno in vidno razvidno, da gre za oglas v skladu z II. odstavkom 25. člena ZJG.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 31. 5. 1999 in sprejelo stališče:
Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da gre pri spornem primeru za politični pamflet (SSKJ: sestavek, s katerim se sramoti kaka oseba, stvar, dogodek). Oglaševalsko razsodišče tudi ugotavlja, da gre pri spornem primeru za zlorabo sporočilne oblike oglasa, čemur v imenu celotne oglaševalske stroke, ki si prizadeva za uveljavljanje visokih oglaševalskih standardov (tudi na področju politične propagande), odločno nasprotuje.
Oglaševalsko razsodišče poziva uredništva slovenskih medijev, da na podlagi svojih pristojnosti v okviru uredniške politike preprečujejo objavljanje tovrstnih prispevkov.
Oglaševalsko razsodišče