RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 282 / 20. 9. 2016
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje / predstavitev izdelka posode Rosmarino Lava Stone na spletnem mestu / spletni trgovini / Vitapur http://www.vitapur.si/vok-rosmarino-black-lava-stone-28-cm#additional-info. Pri oglaševanju / predstavitvi ponudnik uporablja oznako, da je bil izdelek razvit v Švici.
Trditev, da je nekaj razvito v Švici ustvarja vtis, da gre izdelek nadpovprečne, tradicionalno višje kakovosti. Zato pritožnica ocenjuje, da je uporaba oznake zavajajoča in kot taka ni v skladu z določili 3., 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK) kot tudi ne z zakonodajo na področju varstva potrošnikov.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, družba AD vita iz Velenja, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.
- AD Vita pri oglaševanju in označevanju izdelkov linije posode Rosmarino Lava Stone povsod uporablja povezavo simbolov Švice in »švicarske kakovosti« izključno v direktni povezavi z mineralnim premazom, kar je tudi razvidno iz oglaševanja in odgovoru na pritožbo priloženih dodatnih primerov komunikacij.
- Premaz za posodo Lava Stone je za podjetje Ad Vita razvilo švicarsko podjetje Ilag (Industrielack AG, Wangen, Švica). Družba Ilag ima razvojni laboratorij ter proizvodnja premazov v Švici ter sodi med vodilne svetovne proizvajalce neoprijemljivih premazov za posodo.
- Tudi podjetje Ilag v lastnih komunikacijah za premaze uporablja besedne povezave in simbole Švice ter t.i. »švicarske kakovosti«.
- Uporaba znaka in besedilnih zvez v povezavi s »švicarsko kakovostjo« je po švicarski zakonodaji dovoljena za izdelke in storitve, ki so opravljene na teritoriju Švicarske konfederacije. Več informacij o pravilni uporabi simbolov Švice je na voljo na spletnem naslovu švocarskega Inštituta za intelektualno lastnino: https://www.ige.ch/de/herkunftangaben/swisness/haeufige-fragen/swissness-geltendes-recht.html#2905 .
- Ker je premaz Lava Stone razvit in proizveden v Švici, je uporaba pri oglaševanju in predstavitvi posode Rosmarino Lava Stone upravičena in nikakor ni sporna.
- AD Vita oglašuje samo, da je premaz razvit v Švici, čeprav bi upravičeno lahko uporabljali tudi trditev »razvito in proizvedeno v Švici«.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. septembra 2016 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je uporaba navedbe »Swiss Quality« ob oglaševanju / predstavitvi posode Rosmarino Lava Stone upravičeno. Iz komunikacij je nedvoumno razvidno, da se trditev nanaša izključno na premaz, ki je dejansko razvit (in tudi proizveden) v Švici.
Oglaševalsko razsodišče
Dr. Roman Berčon, predsednik