RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 281 / 21. 7. 2016
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje / predstavitev izdelka Iza Effect X3 Wellneo na spletnem mestu / spletni trgovini TOP SHOP: http://www.topshop.si/zdravje-lepota/wellneo-izza-effect-x3-topshop . Oglaševani izdelek je po opisu namenjen uničevanju glivičnih okužb. Pritožnica ocenjuje, da je oglaševanje / predstavitev /, zavajajoče in kot tako ni v skladu z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (členi 3, 4, 5 in 11 člen). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.
- V oglaševanju / predstavitvi / ni podatkov in / ali informacij, ki so pri oglaševanje tovrstnega kozmetičnega izdelka potrebne:
- kategorija izdelka
- koncentracija peroksida, ki se uporablja v izdelku,
- kdo je proizvajalec, kje se proizvaja.
- Oglaševanje / predstavitev / je podkrepljeno s trditvami, ki v prosti kozmetični prodaji niso nedovoljene:
- Visoko učinkovit uničevalec glivic na nohtih
- Uničuje bakterije, viruse in glivice
- Pobija glivice na koži in nohtih
- Ima dokazano 99,99 % učinkovitost – ni navedbe reference, ki to potrjuje
- Hitro in učinkovito delovanje
- Ima vidne učinke (ko pride v stik z mikroorganizmi in bakterijami, se začne peniti) – ni navedbe reference, ki to potrjuje
- Učinkovit pri dezinfekciji obutve, pripomočkov za nego nohtov in površin, po katerih hodite bosi
- Idealen za dezinfekcijo čevljev, nogavic in površin
- Dermatološko testiran - ni navedbe reference, ki to potrjuje
- Bio-razgradljiv (ni škodljiv do okolja, saj se razgradi v vodo in kisik)
- Podjetja morajo pri plasiranju proizvodov za tretiranje glivičnih okuž ali drugih težav zelo dobro dokazovati učinkovitost izdelkov in jih tudi klasificirati v kategorijo, kot jo posamezna direktiva dovoljuje. Zato pritožnica ocenjuje, da gre v konkretnem primeru za zavajanje potrošnikov, če trditve niso podprte s študijami oz. članki za posamezne trditve o učinkovitosti proizvoda in če niso v skladu z dovoljenim izborom besed in besednih zvez.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, družba Studio Moderna, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.
- Studio Moderna oglašuje svoje izdelke v skladu z zakonodajo in pri tem sledi primarnemu cilju podati potrošnikom resnične podatke o izdelkih, ki jih prodaja. Zaupanje, zvestoba in pozitivno mnenje so temeljna vodila družbe Studio Moderna, ki jih lahko doegajo le s poštenim resničnim in dokazljivim oglaševanjem.
- Pritožnik trdi, da uporabljene trditve niso dovoljene pri oglaševanju kozmetičnih izdelkov. Wellneo Izza Efect X3 ni kozmetični izdelek, je biociden proizvod, kot je razvidno iz potrdila o vpisu izdelka v register biocidnih proizvodov pri Uradu RS za kemikalije, ki ga je oglaševalec priložil odgovoru na pritožbo, zato zakonodaja o kozmetičnih proizvodih za ta izdelek ne velja.
- Vse trditve v okviru oglaševanja izdelka Wellneo Izza Efect X3 so poštene, resnične dokazljive, preverljive in relevantne. Oglaševanje temelji na resničnih in dokazljivih dejstvih. Uporabljene so le trditve, za katere je proizvajalec podal dokazila o njihovi resničnosti in ne zavajajo potrošnika. Oglaševalec je odgovoru na pritožbo priložil dokazila, za katera je prepričan, da potrjujejo resničnost trditev in so plod raziskav različnih raziskovalnih ustanov / podjetij ( Nacionalni laboratorij za zdravje, hrano in okolje, Maribor; DIOP GmbH & Co KG, Nemčija; Meducomp GmbH, Nemcija; Bens Consulting, kemisko svetovanje, Kamnik; University medical center Goettingen, Nemčija; Izpis podatkov (data sheet) o skladnosti z Regulativo 1907/2006 in Regulativo 1272/2008; Dermatest GmbH, Reasearch institute for reliable results, Nemčija; Regulation (EU) No 528 / 2012 concerning the making available on the market and use of biocidal products, assesment report, hydrogen peroxide 1 – 6).
- Vlagatelj pritožbe tudi navaja, da niso navedene vse potrebne informacije, ki pa jih ne zahteva niti veljavna zakonodaja niti pristojni inšpekcijski organ pri pregledu spletnih strani. Zato ima potrošnik pri spletni prodaji tudi posebne pravice. V skladu z zakonodajo je Studio moderna označila izdelek na deklaraciji, ki je priložena odgovoru na pritožbo:
- sestavine: vodikov peroksid 30g/kg;
- neto teža: 100 ml;
- rok trajanja in identifikacijska številka serije;
- opis izdelka;
- proizvajalec: Izza d.o.o., Podgorje 27a, 1241 Kamnik, Slovenija, [email protected].
Ostale informacije, ki jih navaja pritožnik (kje se proizvaja in za kakšno kategorijo izdelka gre) pa nimajo zakonske podlage.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 11 PRIČEVANJA IN SKLICEVANJA
11.2.
Pričevanja, trditve in dokazi, ki temeljijo na strokovnih študijah, raziskavah in podobnih gradivih, morajo biti v oglasu dodatno opremljeni z imenom izvajalca, velikostjo vzorca in datumom izvedbe.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. julija 2016 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena v delu, ki se nanaša na kršitev določil 11.2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da preneha z objavami do uskladitve oglaševanja z določili SOK.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglaševanje / predstavitev / izdelka na spletnem mestu Top Shop krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Trditve v komunikaciji (oglaševanje / predstavitev izdelka Iza Effect X3 Wellneo na spletnem mestu / spletni trgovini TOP SHOP), ki temeljijo na raziskavah, ne napotujejo na vir, ki potrjuje njihovo resničnost, kot to zahteva kodeks v členu 11.2..
V vseh ostalih elementih pritožbe Razsodišče ni ugotovilo kršitev določil kodeksa, saj je oglaševalec svojemu odgovoru priložil dokazila, ki potrjujejo resničnost navedb.
Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik