RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 274 / 18. 5. 2016
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika,ki se nanaša na objavo članka o Mercatorjevi akciji »Radi delamo dobro« v časopisu Nedelo 24.4.2016 (stran 8). Pritožnik ocenjuje, da predmetna vsebina / objava ni v skladu z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK), saj gre po njegovem mnenju povsem očitno za naročen in plačan članek, ki pa se po obliki ne razlikuje od uredniških vsebin, prav tako tudi ni primerno označen kot oglas.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Izdajatelj časnika Nedelo, družba Delo d.o.o., v njenem imenu urednica redakcije Nedela, ki je predmet pritožbe, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Vsebinska zasnova Nedela časniku nalaga, da pokriva poleg področij notranje in regionalne politike, gospodarstva, zunanje politike, športa in kronike tudi področja posebnih interesov bralcev ter zabavo in sprostitev. Časopis si prizadeva biti odprt za najbolj raznolike interese bralcev in združevati strokovno kredibilno informacijo zlasti s temami, ki oblikujejo življenjski slog, zapolnjujejo prosti čas in razvijajo kulturo življenja. Hkrati časopis z lahkotnejšimi temami posega v življenjske navade, goji pa tudi lastne akcije za pristnejšo komunikacijo z bralci.
- V tem okviru uredništvo avtonomno oblikuje tudi informacije o dogodkih in aktivnostih, za katere presodi, da so vredni pozornosti in zanimivi za javnost, tudi zato, ker prinašajo nekaj novega ali so v javno ali splošno korist. S tega stališča je enako primerna reportaža o teku Krilc za življenje kot zapis o projektu »Radi delamo dobro.«, ki je naletel v manjših krajih na množičen odziv. Več kot milijon in sto tisoč oddanih glasov je zadosten razlog, da se uredništvo odloči o tem poročati. Pri tem se nujno pojavlja tudi omemba organizatorja projeta, če naj bo informacija popolna in točna.
- Pri pridobivanju podatkov in sestavi članka »Za kakovostnejše življenje v manjših krajih« je sodelovalo več članov uredništva, zato je članek podpisan z inicialkama R.N., ki pomenita R(edakcija) N(edela).
- Ker gre za uredniško oblikovano vsebino, je logično, da se članek ne razlikuje od drugih vsebin. In ker članek ni oglas, kot tak tudi ne more biti označen. Zato menimo, da gre v pritožbi za zlonamerno degradacijo novinarskega dela uredništva.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 6 PREPOZNAVANJE
6.1.
Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje. Biti mora jasno in prepoznavno ločeno od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne sme sklicevati, ne glede na medij, v katerem je objavljeno. Vsi oglasi v tiskanih medijih, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označeni. Vsi oglasi v avdiovizualnih medijih morajo biti napovedani kot poseben program ali drugače avdiovizualno ločeni.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija ter ogleda vsebine, ki je bila predmet pritožbe, ugotavlja, da gre pri vsebini, na katero se pritožba nanaša, za uredniško vsebino.
Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik