Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 31/29.1.1999

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 31/29.1.1999

PRITOŽBA:

Potrošnica D. O. je dne 18. 1. 1998 vložila pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi oglaševalske akcije /tiskani oglasi, radijski oglasi/, naročnika oglaševalske akcije Summit Motors, agencije Prestige. Oglasi pozivajo lastnike osebnih vozil Ford, da se med 9. in 23. januarjem nemudoma zglasijo v najbližjem prodajno servisnem salonu Ford. Potrošnica navaja, da so oglasi na njo vplivali moteče, ji vzbudili nesigurnost, nelagodnost in strah, ter da so jo znanci opozarjali in spraševali, kaj je narobe na avtomobilih znamke Ford.

ODGOVOR:

Agencija v pojasnilu navaja, da oglasi "Poziv" predstavljajo prvo od treh faz oglaševalske akcije ter da je prva faza že končana; da je bilo v pripravljalni fazi pri zanemarljivem deležu vzorca testiranih zaslediti negativna čustva ali dvome, pa še ta so se kompenzirala s prejetimi darili in ponudbo; da se je besedilo oglasov razlikovalo od oglasov, s katerimi oglaševalci opozarjajo na napake na vozilih; da lastne raziskave kažejo, da je bilo zanemarljivo malo tistih, ki so oglas razumeli kot poziv za odpravo napak na avtomobilu; da je bila akcija zaradi poplave oglasov za avtomobile izpeljana zelo agresivno.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 8, ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV:
Oglaševalska sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati apela na strah. Oglaševalska sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij. Oglaševalska sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, antisocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 29. 1. 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da so oglasi v nasprotju z določilom 8. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa: "Oglaševalska sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati apela na strah." ter da so zavedla in nepotrebno povzročila občutek strahu večjemu številu potrošnikov. Častno razsodišče SOZ meni, da so sporni oglasi kljub izročenim drobnim darilom povzročili škodo /izguba časa, materialni stroški, občutek strahu in negotovosti, zmanjšanje ugleda voznikov vozil Ford zaradi domnevne okvare/ večjemu številu potrošnikov, pa tudi ogrozili ugled tako oglaševalca kot ostalim predstavnikom oglaševalske stroke. Častno razsodišče SOZ opozarja tudi na možno ogrožanje interesov ostalih avtomobilskih proizvajalcev, saj je za pričakovati, da ob prihodnjih pozivih potrošnikom za odpravo okvare na vozilih le ti oglasom ne bodo zaupali. Častno razsodišče SOZ iz navedenih razlogov ugotavlja, da je tovrstno oglaševanje nedopustno in poziva oglaševalca in agencijo, da pri prihodnjih oglaševalskih akcijah opustita postopke v oglaševanju z namenom nekorektnega vzbujanja pozornosti potrošnikov.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!