Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 50/07.08.2000
PRITOŽBA:
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je vložila pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi TV oglasa Pivovarne UNION "….preden zaspim, si zaželim…", ki ga je zasnovala oglaševalska agencija Studio Marketing JWT. ZPS meni, da gre za kršitev 11. Člena Zakona o zdravstveni neoporečnosti živil in predmetov splošne rabe in 12. člena Zakona o varstvu potrošnikov. ZPS oglas ocenjuje kot zavajajoč, saj oglas v svojem sklepnem delu vsebuje slikovni prikaz več s pivom napolnjenih kozarcev, na katerih piše Pivovarna UNION. Glasbeni napev jasno nagovarja potrošnika k nakupu oz. uživanju alkoholne pijače pred spanjem, kot bi šlo za pomirjevalo.
ODGOVOR:
V oglaševalski agenciji Studio Marketing/JWT Ljubljana menimo, da televizijski oglas za brezalkoholno pijačo UNI iz Pivovarne UNION ni sporen, saj v ničemer ne krši zakona niti Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševani izdelek je nedvomno brezalkoholna pijača UNI. Kozarci, v katerih se v Televizijskem oglasu pojavlja pijača, so promocijski kozarci za napitek UNI. Na njih je logotip proizvajalca (Pivovarna UNION), ki je popolnoma drugačen od logotipa piva Union. Poleg tega se v desnem zgornjem kotu ekrana preko celotnega oglasa pojavlja sorazmerno velik logotip UNI z napisom "brez alkohola", ki je po našem mnenju dovolj opazen. Povečevanje logotipa bi predstavljalo grob poseg v sliko. Glasbeno podlago predstavlja stara slovenska popevka "Sava šumi", katere besedilo se nanaša na pozicijski slogan Pivovarne UNION ("Za prijatelje!").
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 12. julija in 7. avgusta 2000 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasa Pivovarne UNION "…preden zaspim, si zaželim…." ugotavlja, da oglas ni v nasprotju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj oglas ne zavaja. Iz oglasa je jasno razvidno, da gre za oglaševanje izdelka UNI – brez alkohola.
Oglaševalsko razsodišče