Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 55 / 09.04.2001
PRITOŽBA:
Potrošnik je vložil pritožbo na Oglaševalsko razsodišče v zvezi z oglaševanjem Nagradne igre "Zima na snegu!" oglaševalca Coca Cola Beverages iz Ljubljane s katero je pospeševal prodajo brezalkoholnih pijač Coca Cola, Fanta Orange in Sprite. Nagradna igra naj bi trajala do 31. 03. 2000, na nalepki produkta pa je tudi navedeno, da smučarske karte veljajo tudi za sezono 2000/2001. V začetku decembra 2000 pa nagradnih zamaškov ni bilo več možno zamenjati za smučarske karte. Že v februarju 2000 pa naj bi bilo na nekaterih smučiščih možno zamenjevati le po en zamašek na prinositelja dnevno. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da oglaševanje nagradne igre Coca Cole Beverages iz Ljubljane zavaja potrošnika in zato krši 4. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa: Poštenost.
ODGOVOR:
Oglaševalec Coca Cola Beverages iz Ljubljane v svojem odgovoru na pritožbo zavrača obtožbe vlagatelja pritožbe kot neutemeljene. Po mnenju oglaševalca celotna promocijska akcija ni sporna, saj ni kršila niti zakonov niti določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj so na nalepki produkta jasno navedeni tako trajanje kot pravila nagradne igre. Vse do februarja 2000 ni bilo nobenih omejitev za zamenjavo nagradnih zamaškov za smučarske karte, po tem terminu pa so določena smučišča – iz logističnih razlogov – dejansko zamenjavala le en zamašek za eno fizično osebo (prinositelja) dnevno. Kljub dejanski omejitvi, pa je bilo vsakemu dobitniku na brezplačnem telefonskem priključku Infoline sporočeno, da lahko dobitne zamaške na sedežu družbe na Šmartinski 152 v Ljubljani zamenja za smučarske karte, seveda do z razpisnimi pogoji določenega datuma (31. 03. 2000).
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
RAZSODBA :
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 9. aprila 2001 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij zlasti pa hrbtne strani etikete: sodeluj v nagradni igri "Zima na snegu", ugotavlja, da način in pogoji zamenjave nagradnega zamaška za smučarsko karto v smučarski sezoni 2000 / 2001 niso dovolj jasno opredeljeni in bi zato lahko zavedli potrošnika.
Za presojo pravilnosti izvedbe nagradne igre pa je pristojen Tržni inšpektorat RS.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR