SOZ debata
Webinar / Kje so meje kreativne svobode?
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
Rok za prijave je 11. junij 2021, izpolnite spletni obrazec.
O vsebini
Kje so meje kreativne svobode?
Trajnostni razvoj v luči kreativnosti
Družbena odgovornost in trajnostni razvoj sta postala mantra vsakega sodobnega oglaševalca, ki si želi v informacijsko prenasičeni krajini pridobiti pozornost potrošnikov. Ti postajajo vse bolj ozaveščeni, ko gre za ohranjanje planeta za nas in naše zanamce, zato v vse večji meri prisegajo in zaupajo tistim blagovnim znamkam, ki jim na vsakem koraku sporočajo, da bodo naredile vse, kar je v njihovi moči, da zmanjšajo svoj okoljski odtis. Oglaševanje lahko in pomembno vpliva na vrednote v družbi. Od tega, da se na primer pri kreativni zasnovi upošteva načelo različnosti in vključenosti pri naboru upodobljenih oseb, do tega, da so trajnostne zaveze blagovne znamke vidne tudi v komunikaciji. Kako lahko torej podjetja in oglaševalske agencije prilagodijo proces nastajanja tržnokomunikacijskih aktivnosti, da bodo te imele čim manjši vpliv na okolje? Kako naj sledijo načelu različnosti in vključenosti, da bodo v njihovih oglasih enakovredno zastopane raznolike skupine ljudi? Ali jih prizadevanja v smeri trajnostnega razvoja omejujejo pri njihovi kreativni svobodi – ali pa je prav nasprotno, in trajnostni razvoj še spodbuja njihovo domišljijo in poraja drugačne načine razmišljanja? Kako naj se kreativci izognejo pasti zelenega zavajanja – ali je njihova odgovornost opozarjati naročnike, naj bodo njihova trajnostna prizadevanja resnično pristna, ali pa je odgovornost že na strani naročnika, ko agenciji podaja kreativni brif?
O tem in drugih izzivih, ki jih težnja k trajnostnemu razvoju postavlja pred marketinške oddelke in njihove kreativne agencije, kot tudi o primerih dobre in slabe prakse se bodo na SOZ debati pogovarjali predstavnika kreativne stroke Robert Bohinec, kreativni direktor v agenciji Futura DDB, in samostojna grafična oblikovalka Katja Gaspari Leben ter predstavnica naročnika Manja Gradišek, vodja tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi v NLB, pogovor pa bo povezovala Simona Kruhar Gaberšček, glavna urednica Marketing magazina.
Dogodek smo zasnovali v sodelovanju z
O govorcih
Katja Gaspari Leben, grafična oblikovalka, Design Katja Gaspari Leben s.p.
Že kot majhna deklica je sanjala o poklicu, v katerem bi lahko ustvarjala. Iz otroških risbic so sanje prerasle v željo po oblikovanju in kreativnem ustvarjanju. Obiskovala je Srednjo oblikovno šolo, diplomirala pa na Akademiji za likovno umetnost. Ob šolanju je ves čas sodelovala z različnimi grafičnimi studii in agencijami. Svoje znanje je nadgrajevala v agenciji Movera, kjer je sodelovala pri grajenju slovenskih blagovnih znamk in oblikovanju embalaž. V Studiu marketing, pozneje SMJWT, je sodelovala pri večjih oglaševalskih akcijah.
Že zelo kmalu je odšla na samostojno pot, vendar se ni odrekla sodelovanju s slovenskimi oglaševalskimi agencijami. Kot zunanja umetniška direktorica je sodelovala pri projektih Kompas designa in drugih večjih in manjših oglaševalskih agencij. Je ena od pobudnic kampanje »Spregovorimo o neplodnosti«, v kateri je sodelovalo več somišljenikov iz oglaševalskega sveta. S kampanjo so bili v ožjem izboru za Effie. Redno sodeluje tudi pri drugih ozaveščevalnih akcijah; za eno od njih so z ekipo prejeli tudi veliko nagrado za družbeno dobro na SOF. Rada riše in ustvarja tudi otroške knjige.
Že vrsto let sodeluje z enim od svojih najljubših naročnikov, Semenarno Ljubljana. V zasebnem življenju živi trajnostno in je redna uporabnica njihovih izdelkov. Sodelovala je tudi pri oblikovanju kampanj za Natureto in druge slovenske prehranske blagovne znamke. V preteklosti je oblikovala za Mercator, Debitel, Ljubljanske mlekarne, Žito, Storck, L&L in druga znana slovenska podjetja.
Manja Gradišek, vodja tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi, NLB
Manja Gradišek je v marketinških vodah že več kot petnajst let. Po nekaj letih nabiranja izkušenj v agencijah se je pridružila NLB, kjer je sprva pokrivala področje komuniciranja s pravnimi osebami, nadaljevala z upravljanjem tržnih segmentov, sodelovala pri razvoju osebnega finančnega svetovanja in soustvarjala projekt spodbujanja finančne pismenosti.
Trenutno s svojo ekipo razvija in izvaja celostne komunikacijske strategije za vse segmente strank. Njihov izziv je, kako na videz dolgočasne bančne storitve postaviti v kontekst koristi za stranko in predvsem, kako s tem podpreti poslovne cilje.
Svoje znanje in izkušnje deli, pa tudi bogati, s sodelovanjem v žirijah različnih festivalov, organizacij in konferenc. Navdušujejo jo enostavne ideje, ki imajo koristne učinke, in kreativnost, ki izboljšuje vsakdan.
Robert Bohinec, kreativni direktor, Futura DDB
Trajnostni razvoj tlakuje pot večini odmevnejših oglaševalskih akcij, pri katerih je sodeloval. Te so nagovarjale občinstvo skozi najrazličnejše emocije. V okviru njegovih prejšnjih agencij sta odmevala humor – akcija »Dog Pookies«, prejemnica velike nagrade na festivalu Zlati boben – in ljubezen do starih stvari, ki se je izkazala v večkrat nagrajeni akciji Snage »Enkratno je stvari uporabljati večkratno«.
Na Futuri DDB pa odgovornost, na primer v »Najčistejši pisavi na svetu«, ki jo še danes različne organizacije po svetu uporabljajo za najavo svojih okoljevarstvenih dogodkov. Ter presenečenje – lani najbolj nagrajena slovenska akcija Sparove »Mlečne knjige«, ki naslavlja bralno kulturo. Druge vrste presenečenje, a isti naročnik – »Projekt 68 kg«, ki kilograme zavržene hrane postavlja v drugačno perspektivo.
Pri tem se ne bo ustavil, saj meni, da bo trajnost, tako v oglaševanju kot tudi v svetu, dobila še vidnejšo vlogo.
mag. Simona Kruhar Gaberšček, glavna urednica, Marketing magazin
Simona Kruhar Gaberšček se je med študijem trženja na ljubljanski ekonomski fakulteti najprej začela spoznavati z novinarskim delom, in sicer v gospodarski redakciji časopisne družbe Dnevnik, kjer se je posvečala predvsem temam iz zavarovalništva, bančništva in marketinga. Po dobrih petih letih dela na Dnevniku in opravljeni diplomi na Ekonomski fakulteti se je zaposlila v takratni Cankarjevi založbi kot sodelavka v marketingu, nato pa v Mladinski knjigi Založbi, kjer je bila sprva strokovna sodelavka za odnose z javnostmi, nato pa produktni vodja v službi tržnega komuniciranja.
Septembra 2008 se je zaposlila v podjetju Medijski partner, izdajatelju revije Marketing magazin, kjer je bila najprej novinarka, nato je prevzela mesto izvršne urednice revije, od januarja 2019 pa je njena funkcija glavna urednica.
Leta 2009 je zaključila magistrski študij na smeri marketing mariborske Ekonomsko-poslovne fakultete. Odkar se je pridružila Marketing magazinu, redno sodeluje v žirijah oglaševalskih festivalov in tekmovanj (Pomp, WEBSI, Diggit, Balticbest) in je dejavna pri organizaciji konferenc, kot je DIGGIT, kjer je tudi programska direktorica.
Pogoji udeležbe
- Dogodki “SOZ debata” so praviloma namenjeni samo članom Slovenske oglaševalske zbornice in to brezplačno.
- Posameznega srečanja se lahko udeleži več oseb iz istega podjetja, člana SOZ.
- Ker je število mest kljub digitalni izvedbi omejeno, pri evidentiranju prijav velja načelo 'do zasedbe prostih mest'.
- Več o ugodnostih iz naslova članstva v SOZ v 2021, tudi na področju dogodkov v organizaciji SOZ
Partner dogodka
Partner gostoljublja