SOZ Akademija
WEBINAR: RAZBIJAMO MITE. Sklop krajših predstavitev o (zmotnih) prepričanjih, s katerimi se srečujemo v tržno-komunikacijskega vsakdanu.
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
O vsebini
Zaključni modul SOZ Akademije 2020 bo potekal v nekoliko drugačni obliki. Odločili smo se za sklop štirih krajših predstavitev o (zmotnih) prepričanjih, s katerimi se srečujemo v tržno komunikacijskem vsakdanu. Šest priznanih domačih strokovnjakinj in strokovnjakov bo predvsem skozi lastne bogate izkušnje zelo strnjeno delilo svoj pogled na izbrane teme / mite.
Luka Bajs
BRIEF VS. REALITY.
Na poti od brifa do končne kampanje in kje z nje največkrat skrenemo.
Poskušali bomo osvetliti najpogostejše napake in zmote v procesu od brifiranja do končnega rezultata. Ker je radovednost velikokrat pot do sprememb, bomo na vsak zakaj, ki si ga bomo zastavili, poskušali najti odgovor, ki lahko izboljša sodelovanje med agencijo in naročnikom. Za pokušino pa nekaj vprašanj, s katerimi se bomo ukvarjali.
- Zakaj so poceni idejne zasnove lahko zelo drage?
- Zakaj je kreativen pristop pomemben in kaj sploh je kreativen pristop?
- Zakaj rabimo pogum in zakaj ga je največkrat premalo?
- Zakaj ni res, da se pod pritiskom največkrat ustvarijo najboljše ideje?
- Zakaj ima tako veliko kreativcev brade?
Brif za dresscode: home office casual.
O govorcu
Luka Bajs, kreativni direktor, Grey Ljubljana
V desetih letih dela v oglaševanju je Luka pridobil bogate izkušnje pri ustvarjanju komunikacijskih rešitev za naročnike, ki delujejo na mednarodni, regionalni in lokalni ravni. Kot tekstopisec je začel z delom na agenciji Pristop, po petih uspešnih letih pa nadaljeval pot v agenciji Grey Ljubljana, kjer zdaj kot kreativni direktor skrbi za razvoj kreativne ekipe in ključnih naročnikov.
Do sedaj je osvojil mnoge mednarodne, regionalne in lokalne nagrade na festivalih Digital Communication Awards, Balcannes, SOF, SoMo Borac, Outstanding, Gold Quill, Euro Effie in Effie, Brumen, Magdalena, Sempl, Diggit, Sporto itd. Leta 2014 je skupaj z Dragom Mlakarjem osvojil zlato na tekmovanju mladih kreativcev na festivalu Eurobest, v letih 2019 in 2020 pa je bil razglašen za kreativnega direktorja leta v Sloveniji.
Geni Arh
NI MI VŠEČ, TOREJ NE BO VŠEČ NITI UPORABNIKU.
Pred natanko 13 leti sem se spraševala: Zakaj jih eni sovražijo, drugi pa obožujejo ...? Raziskave namreč. Takrat sem prišla do spoznanja, da v ozadju stojita (ne)znanje in (ne)uporaba, rešitev pa je v večini faz raziskav odvisna od naročnika. Dokazov za svoje hipoteze nisem imela, zato sem zastavila uspeh Arhee, ki se je ustanovila tisto leto. Sedaj smo še tu, a ne zato, ker jih vsi obožujejo! :) Danes pa se sprašujem: Zakaj nekateri še vedno preverjajo pri potrošnikih in jih želijo razumeti, drugi pa vedo že vse sami, saj so vprašali sodelavce ali pa je to čisto enostavno, ker obstajajo template-i ...? Tokrat ne bom zastavila uspeha Arhee, temveč delila konkretne izkušnje, kako raziskave spremenijo pogled na persone, kako potrjujejo in pomagajo znamki, da lahko pride do svojih kupcev, oglaševalcev ... da ne investira v napačne stranke, da ohranja zveste stranke in ... ups, jih ne spremeni v svoje največje sovražnike. Primeri iz prakse in spoznanja, kako se vanjo prelije tudi 'teorija'.
O govorki
Geni Arh, soustanoviteljica in direktorica, Arhea
Geni Arh je strokovnjakinja z več kot 25 let praktičnimi izkušnjami. Izhaja iz tržnega raziskovanja, kar je tekom kariere nadgradila v izdelavo poslovnih strategij in modelov. Vso svojo kariero se posveča krepitvi kulture uporabe podatkov o trgu in strankah v procesih odločanja. Stranke in sodelavci pri njej posebej cenijo pogled na poslovne probleme z drugačnega zornega kota, hitro, sistematično in logično povezovanje podatkov, odlične komunikacijske sposobnosti in neposrednost.
Od leta 2007 je soustanoviteljica in direktorica podjetja Arhea - eksperta za razumevanje strank in trga, ki podjetjem pomaga pri izboljševanju osredotočenosti na stranko, vzpostavljanju spremljanje povratnih mnenj in zadovoljstva (voice of customer) in upravljanju celovite izkušnje stranke (customer experience management). Arhea izvaja tudi strateške analize (market intelligence) za razvoj trga in poslovnih modelov. Pred ustanovitvijo podjetja Arhea je bila solastnica in direktorica ad hoc raziskav v GfK Slovenija. Še danes, tako kot na začetku svoje kariere, se z veseljem vključuje v raziskovalne in svetovalne projekte za naročnike iz B2C, B2B in B2G segmenta.
Maja Michieli & Lidija Rakuša
GRAJENJE ZNAMK V KRATKOROČNO NARAVNANEM SVETU
Kaj vse je potrebno upoštevati pri grajenju znamk in zakaj so globalne znamke spremenile pristop iz bolj kratkoročno naravnanih akcijskih kampanj v dolgoročnejše upravljanje z znamkami.
Zakaj torej ne drži, da za uspešen nastop na trgu potrebujemo le udarne, kratkoročne akcijske ponudbe in komunikacijo, ki bo nagovorila vse Slovence.
O govorkah
Maja Michieli, vodja strateške oddelka, Publicis skupina, Slovenija
Maja Michieli je strateginja z več kot 15-letnimi izkušnjami na različnih mednarodnih in lokalnih komunikacijsko-raziskovalnih projektih. Zadnji dve leti je vodja strateškega oddelka Publicis skupine v Sloveniji, pred tem pa je svoje izkušnje nabirala v tržno-raziskovalnih hišah Valicon in GfK. Je strokovnjakinja za uvide v uporabnike, znamčenje in komunikacijsko učinkovitost, specializirana za integracijo klasičnih podatkov z biometričnimi podatki, navdušena praktikantka potrošniške nevroznanosti, občasna predavateljica na fakultetah, domačih in mednarodnih festivalih, tekstopiska po potrebi in predvsem raziskovalka po duši.
Lidija Rakuša, direktorica marketinga, Merkur trgovina
Lidijinih dvajset let dela v marketingu je podobnih kot pri športniku, ki vztrajno trenira, preizkuša nove poti, je vedno osredotočen na cilj, ima neverjetno notranjo motivacijo ter je neizmerno zaljubljen v šport. Svojo kariero je začela kot medijska planerka, nadaljevala kot medijska strateginja in direktorica projektov, skrbela za pridobivanje novih poslov v oglaševalski agenciji. Nato je prešla na naročniško stran. Kot vodja oddelka oglaševanja v Lidlu je soustvarjala v izjemni dobi spreminjanja pozicije blagovne znamke v očeh slovenskih potrošnikov. Izkušnje iz področja trgovine nadgrajuje kot direktorica marketinga v Merkur trgovini, kjer prepleta strast do marketinga in PRovsko znanje ter usmerjenost k naprednim digitalnim rešitvam ter tako pomaga nadgrajevati blagovno znamko Merkur, ki bo v prihodnjem letu stara že 125 let. Vodila je tudi marketing in prodajo na slovenskem smučišču Golte, kjer je bil izziv, kako iz zimske destinacije poznane predvsem kot smučišče, razširiti dejavnost na poletno pohodniško in kolesarsko destinacijo. Verjame v moč blagovne znamke in v izvedbeno odličnost, ki vodi vse od strategije, spretnih komunikacijskih sporočil do živahnega odziva.
Ana Ivandić & Petra Čadež
POTREBUJEMO PITCH. NAŠA AGENCIJA SE MORA MALCE PREBUDITI.
Je res, da mora oglaševalec držati agencijo ves čas malo v negotovosti, da se ta bolj trudi? Ali pa je prava resnica to, da se do novih usmeritev blagovnih znamk in močnih kampanj ne pride z natečajem in sedenjem na različnih stolih ampak s potrpežljivim sedenjem za isto mizo.
Zakaj kljub temu, da izkušnje in praksa kažejo, da partnerski odnos zaupanja med oglaševalcem in agencijo na dolgi rok pripomore k mnogo bolj učinkovitim rezultatom, realnost pogosto pokaže drugačno sliko? Se morda dovolj ne pogovarjamo in se premalo poslušamo, ali pa je težava v tem, da si vzamemo premalo časa, da bi razvili pravi partnerski odnos?
O govorkah
Ana Ivandić, komunikacijska strateginja in kreativna direktorica
Ana Ivandić od septembra 2020 deluje kot samostojna komunikacijska strateginja in kreativna direktorica. V marketinški stroki je aktivna že več kot 27 let. Dolga leta je bila izvršna kreativna in komunikacijska direktorica v Formitasu BBDO, kjer je začela kot kopi ter zadnje leto tudi vodila agencijo. Kot direktorica marketinga se je v tehnološkem podjetju Edition Digital skoraj tri leta ukvarjala z orodji vsebinskega marketinga ter s spletnim založništvom. Zadnje dve leti in pol je bila kreativna direktorica v Innovatifu.
Skozi leta je sodelovala v različnih strokovnih žirijah in komisijah. Bila je v ekipi, ki je postavljala temelje Zlatega bobna, več let je aktivno soustvarjala Sempl ter že dolga leta sodeluje v različni aktivnostih SOZ-a. Med drugim je bila članica Oglaševalskega razsodišča in članica organizacijskega odbora Effie, v mandatu 2014 – 2018 pa je bila predsednica Upravnega odbora združenja agencij in članica Upravnega odbora SOZ. Z veseljem deli svoje kreativno in strateško znanje iz prakse, še posebej jo veseli delati z mladimi.
Petra Čadež, direktorica marketinga, SBU savory spreads, Atlantic grupa / Droga Kolinska
Petra Čadež ima več kot 20 let mednarodnih izkušenj na področju marketinga, strateškega upravljanja z blagovnimi znamkami in komuniciranja. Svojo poslovno pot je začela v agencijskem svetu, najprej v študentskih letih na agenciji Pristop in kasneje vodila oddelek za odnose z javnostmi na agenciji Formitas BBDO. Konec leta 2000 je svojo pot nadaljevala na strani naročnika, ko je postala vodja službe za tržno komuniciranje na Si.mobilu, ki jo je vodila do sredine leta 2004. Od leta 2004 do konca leta 2016 jo je poslovna pot vodila do raznih mednarodnih izzivov na direktorskih pozicijah znotraj skupine Telekom Avstrija.
Leto 2017 je začela kot samostojna svetovalka za strateško upravljanje z blagovnimi znamkami, ob koncu leta pa je prevzela funkcijo direktorice marketinga v Drogi Kolinski / Atlanic Grupi. V svoji karieri je s svojimi ekipami prejela številne nagrade na različnih oglaševalskih festivalih v regiji, med drugim tudi nagrado IABCGold Quill in kar nekaj nagrad Effie. V aktualnem mandatu je podpredsednica Slovenskega združenja oglaševalcev in članica Upravnega odbora Slovenske oglaševalske zbornice. V letu 2020 je prevzela mesto predsednice upravnega odbora Društva za marketing Slovenije.