SOZ Akademija
SOK & Oglaševalsko razsodišče ob zaključku mandata: KAKO DOBRA JE PRAKSA?
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
Rok za prijave je 23. november 2022.
O vsebini
SOK & Oglaševalsko razsodišče ob zaključku mandata
KAKO DOBRA JE PRAKSA?
30. novembra 2022 se zaključuje triletni mandat Oglaševalskega razsodišča, ki je delovalo v sestavi: Jaka Repanšek, predsednik, dr. Aleksandra Kregar, podpredsednica, prof. dr. Marko Milosavljević, doc. dr. Andrej Pompe, Janez Rakušček, Iztok Sila in prof. dr. Vesna Žabkar.
Uvodoma
Poznavanje samoregulativnih aktov in predpisov, ki urejajo (tudi) tržno komuniciranje in oglaševanje, sodi med temeljna znanja, ki so – poleg strokovnih kompetenc - potrebna za uspešno delo. Slovenski oglaševalski kodeks (SOK) in arhiv razsodb Oglaševalskega razsodišča na spletnem mesti SOZ bi ob razdrobljenosti urejanja skozi veljavne predpise morala biti prvi vir, po katerem sežemo, ko smo v dvomu. Kaj je tudi s tega vidika po mnenju predsednika posebej zaznamovalo delo Razsodišča v mandatu 2020 / 2022?
Jaka Repanšek bo strnil svoj pogled na delo Razsodišča v preteklih treh letih, v katerem so se soočali z epidemijo ter skozi obravnavo primerov tudi z vprašanjem, ali je aktualni Slovenski oglaševalski kodeks (SOK) še v duhu časa, saj je od njegove zadnje revizije v 2009 minilo že več kot deset let. Preteklo desetletje se je v tržnem komuniciranju odražalo tako s hitrim razvojem digitalnih komunikacijskih kanalov kot z odzivanjem na ključne družbene izzive ter spremembe v hierarhiji vrednot (uporabnikov, znamk & industrije), ko v ospredje stopajo skrb za planet, družbena odgovornost in celostni trajnostni razvoj.
Kaj nam povedo številke?
Kratko o trendih gibanja števila pritožb in pritožnikov, določilih kodeksa, na katere se je nanašalo največ pritožb ter o produktnih / storitvenih skupinah in medijih, ki so bili v največji meri pod drobnogledom pritožnikov.
Kako dobra je praksa?
Skozi primere iz dela Oglaševalskega razsodišča v letih 2020 – 2022, bomo predstavili tako ključne izzive pri presojanju skladnosti z določili SOK kot (domnevne) kršitve SOK skozi oči vlagateljev pritožb s poudarki:
Kaj je in kaj ni predmet presoje po SOK (vsebine / oglaševanje na spletnem mestu oglaševalca, … ne gre za oglaševanje, je sporočilo za medije … , politično oglaševanje, itn.)
Prepoznavnost oglaševanja, oglaševane znamke in naročnika / oglaševalca.
Dostojnost, odgovornost do družbe in posameznikov ter pravica do zasebnosti. Namen ne posvečuje sredstva.
Primerjalno oglaševanje: neposredno in posredno tudi v luči navajanja virov in omalovaževanja konkurentov. Ali drugače »Zrcalce, zrcalce na steni povej, kateri najboljši, največji, najhitrejši, prvi, …. , v deželi je tej?«
Oglaševanje medicinskih pripomočkov, prehranskih dodatkov in drugih izdelkov za lepoto in zdravje. Ne zdravijo, ali pač?
Oglaševanju z navedbo cen – navedbe samo, že od, *.
Določila SOK v luči sprememb pravnega okvira oglaševanja
V letih 2021 / 2022 so bili predmet revizije predpisi, ki pomembno posegajo na področje oglaševanja - tako na področju elektronskih komunikacij, medijev kot varstva potrošnikov in varstva osebnih podatkov. Katerih sprememb ne gre spregledati in kako bodo spremembe vplivale na oglaševanje in komuniciranje? Bo potrebno uskladiti in dopolniti tudi določila SOK? Tudi o tem ob predstavitvi primerov iz prakse Oglaševalskega razsodišče v zaključenem mandatu.
O govorcih
Jaka Repanšek, predsednik Oglaševalskega razsodišča 2020 / 2022
Jaka Repanšek (univ.dipl.prav.,MBA) je predsednik Oglaševalskega razsodišča v mandatu 2020 / 2022 in sopredsedujoči komisiji za digitalno regulativo in okolje pri Slovenski digitalni koaliciji.
V visoko tehnoloških, medijskih, oglaševalskih in internetnih podjetjih deluje od leta 1996. S Slovensko oglaševalsko zbornico je sodeloval pri projektih MOSS, NRB in RPB, spisal poglavje o avtorskih pravicah v oglaševanju v zborniku Dobra praksa in predaval na SOF.
Diplomiral je na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani, specialistični podiplomski študij evropskega prava pa je opravil na skupnem programu Univerze v Cambridgeu in Pravne fakultete v Ljubljani ter zaključil podiplomski študij MBA v ZDA (CIMBA). Repanšek je član številnih domačih in mednarodnih strokovnih združenj ter visokošolski učitelj na Visoki šoli za poslovne vede in Visoki šoli za storitve. Pogosto predava na konferencah in seminarjih v Sloveniji in tujini. V prostem času je strasten popotnik in športni pilot (PPL).
Ana Predovič, vodja projektov & sekretarka Oglaševalskega razsodišča, SOZ
Ana Predovič, univ. dipl. umetnostna zgodovinarka, se z oglaševanjem poklicno ukvarja vse od leta 2000, ko se je pridružila ekipi Slovenske oglaševalske zbornice. V različnih vlogah je sodelovala pri načrtovanju, organizaciji in izvedbi vseh projektov, ki potekajo pod okriljem SOZ.
Med njene zadolžitve sodi tudi neformalno svetovanje članom SOZ na področju pravnega okvira oglaševanja – tako v luči veljavnih zakonskih predpisov kot samoregulative in Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Bila je članica delovne skupine, ki je v letih 2008 / 2009 pripravila aktualni Slovenski oglaševalski kodeks, vse od maja 2000 pa opravlja tudi funkcijo sekretarke Oglaševalskega razsodišča.
*Izvedba
Načrtujemo, da bo dogodek potekal v živo za do 65 udeležencev. Ob prijavi velja pravilo do zasedbe prostih mest.
V primeru zaostrenih epidemioloških razmer in spremljajočih priporočil na področju organizacije in izvedbe dogodkov pa bo dogodek potekal samo v digitalni obliki (ZOOM webinar).
Pogoji udeležbe
Dogodka se lahko udeležijo predstavniki članov, ki imajo plačano članarino SOZ za leto 2022 ter novi člani, pri katerih se rok za plačilo še ni iztekel, pod dodatnimi pogoji, ki izhajajo iz vrste članstva.
Korporativno članstvo: brezplačna udeležba v živo do zasedbe prostih mest.
Podjetniško članstvo: brezplačna udeležba v živo za enega predstavnika ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Osebno članstvo: brezplačna udeležba na 10 dogodkih (velja kumulativno za vse tri sklope SOZ Akademije 2022) po izboru člana posameznika. Udeležba v živo je mogoča le v primeru prostih mest.
Generalni partner dogodka
Partner gostoljubja