Dobro jutro oglaševalci
Dobro jutro, oglaševalci! Z Dobro prakso v 2020. Prvič.
Kdaj
datum:
petek, 31. januar 2020 - 9:00 to 10:30
Kje
Mesto dogodka:
Center inovativnega podjetništva NLB, Trg republike 2, Ljubljana
Cena
Za člane SOZ:
Cena za člane:
brezplačno
Za nečlane SOZ:
Cena za nečlane:
udeležba ni mogoča
Prosimo, da svojo prisotnost potrdite po e-pošti: [email protected] do 28. januarja 2020.
Udeležba je za člane SOZ brezplačna, tudi tokrat velja, da se dogodka lahko udeleži več predstavnikov istega podjetja, pod dodatnim pogojem "do zapolnitve prostih mest".
O vsebini
Prvi strokovni srečanji »Dobro jutro, oglaševalci!« v 2020 bomo posvetili strokovnim standardom, ki so pod okriljem SOZ zapisani v okviru dokumentov »Dobre prakse« in drugih priporočil / smernic. V preteklem letu smo jim posvetili posebno pozornost, tako skozi postopek prenove starejših dokumentov »Dobre prakse«, kot pripravo priporočil k marketingu vplivnežev. Na dveh dogodkih bomo predstavili novosti, s katerimi na SOZ na področju strokovnih standardov vstopamo v 2020.
Januarski dogodek »Z Dobro prakso v 2020« bo potekal v dveh delih, brez odmora med predstavitvama.
9.00 – 9.40
Oglaševalski brief - predstavitev prenovljenega dokumenta Dobre prakse
Prvi dokumenti v okviru projekta »Dobra praksa« so pod okriljem SOZ nastali v letih 2002 / 2006. V Slovenskem združenju oglaševalskih agencij - SZOA so si zadali za cilj, da se v obdobju 2018 / 2021 najstarejši med dokumenti v luči razvoja stroke in praks na trgu skrbno pregledajo ter po potrebi osvežijo. Pod drobnogled so v sodelovanju s predstavniki oglaševalcev najprej vzeli tri temeljne dokumente: Oglaševalski brief, Izvedba natečajev za izbor agencije ter Struktura in vrednotenje agencijskih storitev.
Prenova dokumenta »Oglaševalski brief« je zaključena. V uvodnem delu je med drugim zapisano:
V praksi brief pomeni informacije, dane s strani oglaševalca komunikacijski (kreativni, medijski ali digitalni) agenciji s ciljem, da slednja na njih zasnuje, predlaga in izvede proces prenosa kodiranega sporočila oglaševalca izbrani ciljni skupini.
Brief je temeljni dokument sodelovanja med oglaševalcem in komunikacijsko agencijo (agencijami). Brief vedno piše oglaševalec, kjer predstavi sebe oz. svojo blagovno znamko, vizijo razvoja blagovne znamke, morebitne poslovne izzive, s katerimi se pri tem sooča ter pričakovane cilje tržno-komunikacijske akcije. Agenciji pa brief predstavlja ključne informacije, na osnovi katerih lahko začne proces kreativnega razmišljanja z enim ciljem - zasnovati in izvesti komunikacijsko akcijo, ki bo blagovni znamki pomagala doseči zastavljene cilje in/ali vizijo. Brief je torej ključna stična točka med oglaševalcem in agencijo, ki:
- vodi k boljšemu in učinkovitejšemu delu (saj obe strani natančno vesta, kakšni so cilji njihovega dela),
- prihrani čas (in posledično denar),
- pomaga pri pravičnem ovrednotenju nadomestila za rešitve (saj obe strani natančno vesta, kaj se od niju pričakuje).
Zelo pomembno? Vsekakor.
Špela Žorž, direktorica Grey Ljubljana in predsednica UO SZOA in UO SOZ, ki je vodila revizijo in tudi pripravila končni zapis prenovljenega dokumenta, bo skozi njegovo predstavitev med drugim odgovorila, zakaj in kateri so nujni in nepogrešljivi elementi dobrega brifa ter čemu je pri pisanju brifa potrebno posvetiti posebno pozornost, da se izognemo reku »smeti noter, smeti ven”.
9.40 – 10.20
Priporočila k marketingu vplivnežev. Kdaj je objava vplivneža oglaševanje?
Predstavitev pred končno potrditvijo dokumenta
V maju 2019 smo se na dogodku »Dobro jutro, oglaševalci!: Vplivneži kot širša družbena sprememba - njihova vloga, odgovornosti ter prihodnost v okviru tržnega komuniciranja.« zavezali, da bomo pripravili priporočila k marketingu vplivnežev in pri tem sodelovali z IAB Slovenija in DMS.
Priporočila so nastala s ciljem zagotavljanja visokih strokovnih in etičnih standardov na področju marketinga vplivnežev. Jasna in nedvoumna prepoznavnost oglaševanja kot takega sodi med temelje odgovornega oglaševanja. Oglaševalci v okviru hitrega digitalnega razvoja povsem legitimno prepoznavajo nove priložnosti, da dosežejo potrošnike in jih spodbudijo k interakciji z blagovnimi znamkami. Pogosto pa nove komunikacijske poti niso zlahka in na prvi pogled prepoznavne kot oglaševanje. Priporočila zato v prvi vrsti odgovarjajo na vprašanje kdaj je objava vplivneža oglaševanje in kako zagotoviti, da bo kot oglaševanje tudi jasno prepoznavno? Obenem pa pojasnjujejo in opozarjajo, k čemu je objava, ki šteje za oglaševanje, zavezana z vidika spoštovanja določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa ter za dejavnost tržnega komuniciranja relevantnih predpisov in dobrih praks v evropskem prostoru.
Skozi priporočila bosta prisotne vodila Zoran Savin, direktor IAB Slovenija in Jaka Repanšek, predsednik Oglaševalskega razsodišča, ki sta sodelovala pri pripravi dokumenta kot so-avtorja. Cilj je, da se tudi v luči vprašanj in komentarjev po predstavitvi, opravi še zadnji pregled in po potrebi uskladitev besedila priporočil , pred njihovo potrditvijo in javno objavo.
O govorcih

Špela Žorž je v dveh desetletjih svoje karierne poti dodobra preizkusila dve strani marketinškega trikotnika – agencijsko in naročniško. Sodelovala je pri upravljanju in ustvarjanju nekaterih največjih slovenskih in tujih blagovnih znamk, kot so A1, NLB, Pivovarna Laško, Renault, Gorenje, Zavarovalnica Triglav … Danes je direktorica agencije Grey Ljubljana. V času njenega vodenja od leta 2014 je popolnoma reorganizirala agencijo in dosegla visoko ekonomsko in kreativno rast. Danes je Grey Ljubljana ena izmed vodilnih slovenskih agencij z izjemnimi uspehi tako na domačih kot tujih festivalih, ki je v letu 2017 kot edina slovenska agencija v zadnjem desetletju prejela tudi 2 kanska leva.
V letih 2004–2010 je bila članica organizacijskega odbora Effie ® Slovenija, nagrade za učinkovitost komuniciranja, v letih 2013–2014 pa je kot predsednica vodila izvedbo Effie. Dvakrat je bila članica drugostopenjske žirije Effie (2012 in 2018). Aktivna je kot predavateljica na strokovnih dogodkih, je tudi avtorica številnih objavljenih člankov in prispevkov.
Špela je bila od leta 2015 aktivna članica ter v obdobju 2017-2020 tudi podpredsednica Upravnega odbora DMS. Od leta 2018 je članica Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij pri SOZ, ki ga v aktualnem mandatu 2020 / 2021 vodi kot predsednica. Kolegi so ji za leti 2020 / 2021 zaupali tudi funkcijo predsednice upravnega odbora Slovenske oglaševalske zbornice. Špela si kot aktivna članica strokovnih združenj in stanovskih organizacij prizadeva v prvi vrsti za kontinuran strokovni razvoj tržnega komuniciranja in marketinga, transparentnost odnosov na trgu in uveljavljanje pomena tržnega komuniciranja in marketinga za poslovno uspešnost podjetij v najširši strokovni javnosti. Tudi zato je sprejela nalogo in vodila skrben pregled ter revizijo dokumenta »Oglaševalski brif« v okviru projekta SOZ Dobra praksa.

Zoran Savin ima že več kot 15 let izkušenj iz digitalnega marketinga. Na tem področju je prisoten že od samih začetkov, panogo pa je sooblikoval v podjetjih kot so Mladina, Sonce.net, Kolektiva in nazadnje v Styriji, kjer je kot direktor skupine v Sloveniji vodil portala Mojedelo.com in Bolha.com.
Vseskozi je tudi zelo aktiven v organizacijah, ki spremljajo digitalno poslovanje. Tako je bil med leti 2006-2009 podpredsednik evropskega IAB in vodja ter ustanovitelj projekta AdEx za evropski prostor. Ravno tako je bil med ustanovitelji projekta MOSS (merjenje obiskanosti spletni strani), ki ga je tudi vodil več kot 10 let.
Trenutno vodi Zavod IAB Slovenija ter sodeluje pri projektu MOSS, predvsem pa svoje znanje in izkušnje preliva v razvoj digitalne panoge in podjetij v Sloveniji.

Jaka Repanšek se skoraj dvajset let poklicno in strokovno ukvarja s pravom oglaševanja, internetnim in medijskim pravom ter z upravljanjem poslovnih procesov na področju t.i. »TIME« podjetij (telecoms, internet, media, entertainment) v Sloveniji in tujini.
Je soavtor knjige Medijsko pravo ter avtor številnih strokovnih člankov. Kot visokošolski učitelj predava na oddelku za fotografijo VIST (etika in regulativa) ter na Visoki šoli za poslovne vede (regulativa oglaševanja) ter na seminarjih in konferencah doma in v tujini.
S SOZ sodeluje od ustanovitve projektov NRB, RPN in MOSS, spisal pa je tudi dokument Dobre prakse o avtorski pravici v oglaševanju. Januarja 2020 je bil imenovan na funkcijo predsednika Oglaševalskega razsodišča v mandatu 1. 12. 2019 / 30. 11. 2022.
Repanšek je univerzitetni diplomirani pravnik (Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani) z zaključenim specialističnim študijem evropskega prava (Univerza v Cambridgeu in PF v Ljubljani) in MBA (CIMBA, University of Kansas, ZDA) in je član številnih domačih in mednarodnih strokovnih združenj.
Pogoji udeležbe
• Dogodki »Dobro jutro, oglaševalci!« so praviloma namenjeni samo članom Slovenske oglaševalske zbornice.
• Prijavnine ni.
• Vsakega dogodka se lahko udeleži več predstavnikov istega podjetja, člana SOZ, pod dodatnim pogojem do zasedbe prostih mest.
Prijave
• Rok za prijavo je 28. 1. 2020.
• Na e-naslov dobro.jutro.oglaš[email protected] posredujete ime in priimek, e-naslov in naziv (delovno mesto) za vsakega udeleženca.
Partnerji dogodkov "Dobro jutro, oglaševalci!" v sezoni 2020